dr Giorgio Iodice
W praktyce ortodontycznej najczęstszymi pacjentami są dzieci i nastalatkowie. Oznacza to, że często zastanawiamy się, czy nadszedł już czas na działanie, czy powinniśmy po prostu poczekać. Czy rozpoczęcie terapii interwencyjnej przyniesie korzyść naszemu małemu pacjentowi i czy będzie miało to naprawdę pozytywny wpływ na ostateczne rezultaty, czy może po prostu będzie to stratą czasu? Jest to scenariusz, na przykład, gdy mamy do czynienia z możliwie zatrzymanymi kłami. Ważne aby zrozumieć jak je rozpoznać, jak ocenić ich rokowanie i jak je poprawić. Wczesne wykrycie przemieszczenia kłów i wykorzystanie wskaźników przewidywania, wykrywanych klinicznie i radiograficznie, może pomóc lekarzowi w zaznaczeniu źle ustawionego kła oraz zapobiec jego ewentualnemu zatrzymaniu w przyszłości. To dotyczy również pacjentów z wadami klasy III lub klasy II. Jaki wpływ będzie miało nasze leczenie, kiedy będziemy musieli je przeprowadzić i jaki protokół terapeutyczny zapewni nam najlepsze wyniki. I wreszcie ocena zwężenia szczęki, zrozumienie kiedy naprawdę trzeba poszerzyć szczękę i z jakim protokołem. Wszystko to zostanie dokładnie przeanalizowane na podstawie najnowszych dowodów naukowych i danych z międzynarodowych badań. Uczestnicy kursu zostaną krok po kroku poprowadzeni w opanowywaniu nalepszych wyników dla konkretnego problemu oraz w wyborze najkorzystniejszego czasu oraz jego rozpoznawanie.
Uczestnicy kursu będą mieli możliwość przyniesienia dokumentacji własnych przypadków klinicznych, aby móc ocenić ścieżkę diagnostyczną i / lub terapeutyczną . W tym celu należy zgłości taką chęć na min. 30 dni przed kursem.
Dodatkowe informacje:
Program kursu
1.Zatrzymane kły
•Epidemiologia zatrzymań
•Fizjologia erupcji zębów
•Etiologia zatrzymania
•Definicja
•Możliwe przyczyny zatrzymania zęba
•Diagnoza
•Prognoza zatrzymania
•Cele leczenia
•Jak zapobiegać i poprawić rokowania.
2.Klasa II
•Definicja i epidemiologia
•Różnica między klasą II zębową a klasą II szkieletową: jak wybrać
właściwy protokół
•Leczenie funkcjonalne: czy warto?
•Jak rozpoznać optymalny moment
rozpoczęcia leczenia
3.Klasa III
•Definicja i epidemiologia
•Ocena rokowania: co obserwować i dlaczego
•Leczenie funkcjonalne:
kiedy je rozpocząć? Czy naprawdę może dać różny wynik?
•Ocena retencji i wzrostu.
4.Ekspansja szczęki
•Etiologia i epidemiologia
•Diagnoza, jak rozpoznać poprzeczne niedobory szkieletowe :
narzędzia do diagnozy i prognozy
•Cele leczenia
•Różne protokoły dla różnych celów
i w różnych momentach: kiedy, jak i dlaczego.
Pracuje jako Profesor Kliniczny na Uniwersytecie w Neapolu, jest aktywnym członkiem wielu organizacji ortodontycznych min.: Sido, EOS, SIBOS, AIDOr i SIDA. Jego główne zainteresowania kliniczne i badania skupiają się na leczeniu dorosłych pacjentów, zastosowaniu miniimplantów ortodontycznych (TADS), relacjach zgryzowych i zaburzeniach skroniowo-żuchwowych. Współpracuje z czasopismami krajowymi i zagranicznymi, jest autorem licznych publikacji oraz wykładowcą na wielu kongresach i sympozjach.
Brak produktów w koszyku.