dr.n.med.Małgorzata Kuc-Michalska
Program kursu:
Dzień I
Leczenie pacjentów ze zgryzami otwartymi i asymetriami
Analiza badań radiologicznych pod kątem poszukiwania czynników rozwoju wad szkieletowych
1. OPG i rozróżnianie asymetrii czynnościowej i morfologicznej
a) co kolejno analizować
b) co nas powinno zaniepokoić
c) kiedy dodatkowo wykonać CBCT
2. Tele LL
a) zaburzenia drożności górnych dróg oddechowych
b) zmiany położenia języka
c) zaburzenia napięcia mięśniowego w obrębie kręgosłupa szyjnego
d) kiedy dodatkowo wykonać CBCT
3. CBCT – co i jak kolejno analizować:
a) zatoki szczękowe prawidłowa i nieprawidłowa drożność
b) drogi oddechowe: III-migdał, migdałki podniebienne, szerokość dróg oddechowych
c) położenie języka u pacjentów z normą szkieletową, w zgryzach otwartych i asymetriach
d) deformacje kręgosłupa szyjnego w asymetriach
e) budowa stawu skroniowo-żuchowego w zgryzach otwartych i asymetriach
f) różnicowanie asymetrii czynnościowych i morfologicznych na podstawie położenia kłykcia żuchwy w stawie skroniowo-żuchwowym
4. Dobór konstrukcji RME w zależności od wymiaru pionowego
5. Leczenie zgryzów otwartych przed skokiem wzrostowym – przypadki kliniczne
6. Leczenie asymetrii twarzowej części czaszki przed skokiem wzrostowym – przypadki kliniczne
7. Leczenie zgryzów otwartych po skoku wzrostowym
i dorosłych – przypadki kliniczne
8. Leczenie asymetrii twarzowej części czaszki po skoku wzrostowym i dorosłych – przypadki kliniczne
Dzień II
Leczenie III klasy szkieletowej u pacjentów dorosłych
1. Zastosowanie RME- Fakty i mity procedurze RME u dorosłych: – wady i zalety i trudności kliniczne w leczenia ekspanderem a’la Haas na szynach akrylowych
2. Wady, zalety i trudności kliniczne w leczeniu hybrydowym RME
– RME na 2 czy 4 mikroimplantach ?
– kiedy hybryd – Hyrax a kiedy hybryd – Haas?
– RME z pierścieniami czy szynami akrylowymi?
– staw skroniowo-żuchwowy w obrazowaniu CBCT przed i po leczeniu opaską
3. Opaska w leczeniu III klasy szkieletowej u dorosłych – czy to ma w ogóle sens?
– przypadki kliniczne
4. Maska twarzowa w leczeniu III klasy szkieletowej
– Przypadki kliniczne
5. Ekstrakcje ósemek w leczeniu III klasy szkieletowej (dlaczego)
6. Dystalizacja uzębienia w żuchwie – przypadki kliniczne:
– wyciągi III kl
– lip-bumper
– mikroimplanty w kresę żuchwy
– leczenie nakładkowe
7. Leczenie pacjentów dorosłych tylko kompensacyjne – przypadki kliniczne
8. Efekty uboczne leczenia III klasy szkieletowej u dorosłych
Dr n.med. Małgorzata Kuc-Michalska
Absolwentka studiów stomatologicznych na Śląskiej Akademii Medycznej w Katowicach, które ukończyła w 1993 roku. Pierwszy stopień specjalizacji ze stomatologii ogólnej uzyskała w 1996 roku, drugi – w 1999 roku. W 2009 roku uzyskała tytuł doktora nauk medycznych na Uniwersytecie Medycznym w Poznaniu. Od 1999 roku prowadzi wykłady z ortodoncji w Podyplomowym Studium Ortologopedii Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Jest członkiem stowarzyszeń ortodontycznych: Sekcji Ortopedii Szczękowej PTS, PTO, WFO i AAO. Od 2009 roku wygłasza prezentacje i wykłady, jak również publikuje artykuły naukowe. Główne zainteresowania naukowe koncentrują się wokół nieoperacyjnego, ortopedycznego leczenia wad szkieletowych, dojrzałości szkieletowej i jej wpływu na wyniki leczenia oraz zastosowania szybkiej ekspansji szczęki w leczeniu szczękowoortopedycznym dzieci, młodzieży i dorosłych. Jej doktorat, opublikowany wspólnie z Tiziano Baccettim, zainicjował badania na całym świecie związane ze skokiem wzrostowym i zyskał ponad 100 cytowań w publikacjach dotyczących rozwoju człowieka.
Brak produktów w koszyku.