Komunikacja z pacjentem - przed, w trakcie i po zakończeniu leczenia ortodontycznego - Cz. 3 - Wprowadzenie do ortodoncji praktycznej

  • Data: 6 września 2019
  • Miejsce: Lublin
  • Cena: Cena uczestnictwa w programie: 1990 zł | Cena uczestnictwa w indywidualnej sesji: 790 zł

Wykładowcy:

  • Dr n. med. Beata Walawska

    Specjalista ortodonta, Sekretarz Polskiego Towarzystwa Ortodontycznego, Członek McLaughlin Alumni Study Club, Członek PTS, PTO, EOS , AAO i WFO.

    Odbyła liczne kursy krajowe i zagraniczne z zakresu stomatologii i ortodoncji, zarzadzania w ochronie zdrowia oraz prawa medycznego.

    Jako jedna z niewielu osób na świecie ukonczyła dwuletni program szkoleniowy Dr McLaughlina w jego praktyce w San Diego w Stanach Zjednoczonych (Two Year McLaughlin Program).

    Jest absolwentką 2-yera Face Program. Autorka i współautorka prac i felietonów w dziedzinie stomatologii, ortodoncji oraz prawa medycznego. Tłumaczka i redaktorka książek

    z zakresu stomatologii i ortodoncji, m.in. najnowszej ksiazki dr Johna C. Bennetta i Richarda P. McLaughlina „Podstawy mechaniki leczenia ortodontycznego”.

    Wykładowca na sympozjach i szkoleniach dla lekarzy dentystów, techników dentystycznych oraz asystentek i higienistek stomatologicznych.

     

  • Agnieszka Perlich

    Dyplomowana higienistka, asystentka ortodontyczna.

Tematyka:

Współpraca z pacjentem na każdym etapie leczenia ortodontycznego

 

Pierwszy kontakt z pacjentem

  • rejestracja telefoniczna, internetowa i osobista
  • zbieranie podstawowych danych o pacjencie

 

Pierwsza wizyta w gabinecie

  • zbieranie wywiadu stomatologicznego i ogólnomedycznego
  • wstępne badanie ortodontyczne (analiza potrzeb oraz motywacji pacjenta do leczenia)

 

Diagnostyka ortodontyczna

  • zdjęcia fotograficzne uzębienia i twarzy,
  • zdjęcia radiologiczne (pantomogram oraz teleboczne)
  • wyciski diagnostyczne
  • skanowanie wewnątrzustne

 

Druga wizyta ortodontyczna - plan leczenia:

  • aspekty medyczne (lekarz ortodonta) – rodzaj wady, możliwości leczenia, spodziewane wyniki leczenia, ewentualne powikłania, skutki nie podjęcia leczenia
  • aspekty niemedyczne (asysta ortodontyczna) – koszty leczenia, koszty awarii, komunikacja z gabinetem w trakcie leczenia

 

Wizyty kontrolne (typowe i nietypowe)

  • sekwencja wizyt przy poszczególnych aparatach
  • Psychologia współpracy z pacjentem ortodontycznym
  • Rozwiązywanie potencjalnych konfliktów

 

Dodatkowe informacje:

Ilość miejsc ograniczona